Міст Метро

Набережне шосе

Розташований поблизу місця, де був Ланцюговий (Миколаївський) міст — перший капітальний міст через Дні­про, споруджений 1853 за проектом і під керівництвом англійського інж. Ч. де Віньйоля. Перший в країні багатопрогінний висячий міст (довж. 776 м) мав п'ять опор, завершених цегляними арковими порталами, до яких кріпило­ся по дві пари ланцюгів з пласких ла­нок. Металеві конструкції моста виго­товлено в Бірмінгемі. 1912 по мосту пу­щено трамвай. 1920 висаджений у повітря польськими військами, 1925 за участю завідувача кафедри КПІ Є. Патона відбудований у зміненому вигляді, отримав ім'я радянської державної діячки Є. Бош. 1941 зруйнований під час відступу радянських військ.Міст Метро — двоярусна збірна залізо­бетонна будова (довж. понад 700 м, шир. 29 м) з верхньою естакадою (шир. 9,4 м) для поїздів метрополітену Святошинсько-Броварської лінії. Естакада починається від станції метро «Дніпро» (див. ст. 209.3) й продовжується по за­плаві Дніпра в напрямку моста через Русанівську протоку. Обабіч по ниж­ньому ярусу рухається автомобільний транспорт (по дві смуги в кожному напрямку). Автори проекту — інженери Ю. Іносов, Г. Фукс (головний інж. проекту) та ін. Міст складається з шести прогонів довжиною 117 і 87 м ар­ково-консольної будови. Особливістю конструктивного вирішення прогінної частини є монтаж блоків напіварок як консолей на підпорах і поєднання їх на шворенях з наступним натягом арматури розташованих арок. Уперше в світовій практиці мостобудування великопрогінну збірну залізобетонну конструкцію було зроблено на сухих стиках.

Гарно прорисовані пологі арки моста добре вписуються у ландшафт й становлять невід'ємну частину мальовничого краєвиду Києва з боку Дніпра [853].