Дарниця
В документах 1506, 1509, 1516 згадується назва р. Дарниця раніше однойменного поселення. У 18 ст. йдеться вже про хутір Дарницький, розташований, вірогідно, в районі сучасної вул. Празької, де її перетинає брудний струмок — канава, що залишилася від колишньої р. Дарниця. За даними 1766, на хуторі був один двір, дві хати, одна комора. Жили мельник з дружиною і два робітники. До 1786 ці землі належали київському Пустинно-Микільському монастиреві. 1859 у «хуторі казенному при озері Дарницькому» зафіксовано також один двір. Станом на 1897 тут налічувалося десять дворів, 12 жителів; 1917 — 290 дворів, 2007 жителів; 1923 — 2711 жителів; 1932 — 407 дворів, 5056 жителів. У 1860-х рр. будувалася залізниця Курськ—Київ, яка в грудні 1868 дійшла до Броварів, у серпні 1869 стала до ладу дільниця Бровари—Лівий берег. Саме тоді в Дарниці Старій з'явився перший залізничний об'єкт — «Роз'їзд № 12». На поч. 20 ст. тут було п'ять вулиць. Одна з них — вул. Бориспільська (сучасна вул. Празька) перетинала залізницю і по Бориспільському шляху (сучасна вул. Бориспільська) йшла до м. Бориспіль. Походження назви Дарниця достеменно не відоме, ймовірно від слова «дар». За версією дослідника А. Железного, назва поселення походить від назви р. Дарниця. В деяких тюркських мовах поняття «річка» виражено словом «даріа» (Аму-Дар'я — Мати річка). Дарниця Нова. На землях, що належали київському Пустинно-Микільському монастиреві праворуч від залізниці, 1896 виникло дачне селище Нова Дарниця (на відміну від Старої Дарниці — більш давньої частини), коли 43 особи взяли в оренду 80 ділянок пл. бл. 800 кв. сажнів кожна. З часом тут проклали 12 широких, прямих вулиць. На той час це була суха, здорова місцевість, з піщаним ґрунтом і чудовим великим лісом. 1897 забудовано 40 ділянок, 1898 — майже 60, цього ж року нарізали ще 80 ділянок. Сполучення з містом здійснювалося дачними поїздами. Купалися дачники або в купальнях, або в Дніпрі, до якого ходили спеціальні дачні поїзди. В селищі з'явилися церква св. Феодосія (зруйнована в 1950-х рр.), аптека, пошта, буфет, телефон, парк, залізничний театр тощо. За даними 1909, у селищі налічувалося 134 дачні ділянки, 1901 — 917 жителів, 1917 - 153 володіння і 3003 жителя. Зростання селища і побудова залізниці Київ—Полтава (введена в експлуатацію 1902) привели до змін в залізничному господарстві. З 15 червня 1896 Дарниця Нова — пункт зупинки для поїздів, 1900 закінчено будівництво вокзалу, 1905 дозволено операції з перевезення вантажів і багажу, 1915 дільниця ст. Дарниця — Київ ІІ стала залізничним вузлом. У радянський час зростання продовжувалося. 1932 — 242 володіння і 3178 жителів, 1939 — 11674 жителя. Перетворення Дарниці на великий промисловий район Києва відбулося в роки довоєнних п'ятирічок, коли було побудовано Дарницький вагоноремонтний завод (ДВРЗ), Рембазу № 7, завод «Вулкан» (Регенератно-гумовий завод), Хімфармзавод, Дарницький шовковий комбінат, комбінат штучного волокна, Лісохімкомбінат, Авторемзавод та інші підприємства, загалом — до 20. Напередодні Великої Вітчизняної війни в Старій та Новій Дарниці проживало 75—85 тис. жителів у 18 населених пунктах. В адміністративному відношенні вони до 1903 входили до складу Броварської, 1903—23 — до Микільсько-Слобідської волості Остерського пов. Чернігівської губ. 1923 включені до Броварського р-ну Київського округу і одночасно до меж Києва, тому адміністративний статус був невпорядкований. 1927 їх остаточно приєднано до Києва, 1935 утворено Дарницький р-н міста, до складу якого включено 18 населених пунктів лівобережжя, 1969 від нього відокремлено Дніпровський р-н, 1987 — Ватутінський і Харківський. Під час Великої Вітчизняної війни Дарниця була повністю зруйнована. На київському лівобережжі існують Дарницький р-н, озеро Дарницьке, бульв. Дарницький, вул. Ново-Дарницька, ДВРЗ, залізнична станція «Дарниця», станція метрополітену «Дарниця», Дарницький ринок.