Пам'ятний знак на честь засну­вання міста Києва

Встановлений поряд з декоративним басейном на набережній Дніпра.

Чотирифігурна композиція з кованої міді відтворює на повний зріст легендар­них засновників міста — братів Кия, Щека, Хорива та їхню сестру Либідь, які ніби пливуть у пласкому човні, піднято­му на гранітний п’єдестал у вигляді трьох стилізованих хвиль, що, в свою чергу, розміщені на червоному граніт­ному стилобаті прямокутної форми. При всій життєвій конкретності та ре­алістичній переконливості ці образи трактовано не як учасників певної дії, а скор  іше як алегоричне втілення ідеї за­снування й утвердження міста на стрім­ких берегах Дніпра-Славутича.

Незвич­ність композиційного і пластичного вирішення у тому, що пам’ятний знак створений як емблема, де силует ві­діграє головну роль. Він збудований на контрастах лінійно-пластичного ритму з нарощуванням руху від спокійних вертикалей трьох фігур братів, згурто­ваних разом, до стрімкості руху їхньої сестри Либеді — з широким помахом рук, одягу, що розвівається, та обрусом, який майорить на вітрі. Образ Либеді породжує відчуття радісної і уро­чистої спрямованості вперед.

Художні особливості скульптури виз­начаються детальним опрацюванням пластичної форми, що відтворює дав­ньоруський одяг, сюжетним мотивом, який надає їй елементи жанровості, чіткою силуетністю та загальною деко­ративністю. Кий зображений в про­філь, дивиться уперед, тримаючи в зігнутих у ліктях руках довгі тонкі спи­си, Щек повернений обличчям у фас, Хорив дивиться назад, тримаючи у ви­тягнутій правій руці гнучкий лук. По­стать Либеді розміщена на носі човна в напруженому русі, з піднятими, наче крила, руками. Композиція розрахована на сприйняття як з близької, так і більш віддаленої відстані. Елементом пам’ят­ника виступає декоративний басейн біля стилобата, віддзеркалення в яко­му створює додатковий мальовничий ефект [926]. 

Також на цій вулиці