Садиба, 1902—03
На його замовлення споруджено головний і флігельний житлові будинки. Автор проекту, ймовірно, арх. А.-Ф. Краусс.
Головний будинок (№ 30). На червоній лінії забудови кварталу, з одного боку межує з житловим будинком 1960-х рр. (№ 26), з іншого — з житловим будинком кін. 19 ст. (№ 32). П'ятиповерховий, цегляний, пофарбований, у плані Т-подібний, односекційний. Перекриття пласкі, дах двосхилий, з бляшаним покриттям. Первісно на кожному поверсі містилося дві квартири. Парадні та чорні сходи розташовано по центральній осі, підкрес-леній на фасаді арковим порталом входу з двома іонічними колонками й ускладненої форми аттиком з горищним вікном, розірваним та повним лучковими фронтонами. У лівому крилі — проїзд на подвір'я прямокутної форми. Вирішений у стилі неоренесанс. Центральну частину симетричного фасаду виділено ступінчастою тривіконною розкріповкою, яка на рівні четвертого—п'ятого поверхів має чотириколонний портик з тричвертєвих колон коринфського ордера, встановлених на ліплені кронштейни. Фланкують фасад вертикальні ряди балконів з витонченими ажурними ґратами. Фасад розкреслено лопатками, пілястрами, міжповерховими карнизами й підвіконними гуртами (між четвертим і п'ятим поверхами). Перші три поверхи оздоблено рустом. Вікна прямокутні з різними за рисунком замковими каменями, на п'ятому поверсі — аркові, окреслені архівольтами, що спираються на міжвіконні пілястрочки. Моделювання фасаду здійснено в цеглі та щедро доповнено ліпленими деталями (капітелями, гірляндами, картушами, кронштейнами, орнаментальними підвіконними вставками). На стелі проїзду та в холі під'їзду зберігся ліплений декор. Особливістю споруди є архітектурно оздоблений дворовий фасад (на тлі відкритої цегли добре вирізняються ліплені деталі у завершеннях вікон і в оголів'ях лопаток).
Будинок — характерний зразок житлової споруди у стилі неоренесанс, невід'ємна частина історичної забудови вулиці.
Флігель (№ 30-б). В глибині подвір'я, паралельно головному будинку. Чотириповерховий з цокольним напівповерхом, цегляний, пофарбований, має аналогічну з головним будинком Т-подібну форму плану та симетричну композицію фасаду. Перекриття пласкі, дах двосхилий, з бляшаним покриттям.
Вирішений у стилі неоренесанс. В оформленні третього—четвертого поверхів застосовано ордер у вигляді канелюрованих колон тосканського ордера (в центрі) та пілястрів. Нижні поверхи розкреслено рустованими й фільончастими лопатками. Фасад фланкують вертикальні ряди балконів з металевими ґратами. Вікна прямокутні, вхід з арковою перемичкою. Застосований без надмірностей ліплений декор складається з рослинного орнаменту, розміщеного у віконних обрамленнях і антревольтах вхідного порталу, та двох жіночих голівок у нішках другого поверху центральної частини фасаду. Є характерним зразком односекційного житлового будинку поч. 20 ст. Планування і забудова садиби відображають особливості формотворення міського середовища центру Києва кін. 19 — поч. 20 ст.
Тепер на першому поверсі головного будинку перукарня [1264].
Також на цій вулиці
-
Житловий будинок, 1900
Ш. Руставелі, 12
-
Синагога хоральна, 1897—98
Ш. Руставелі, 13
-
Садиба, 1910—11, 1950-і рр.
Ш. Руставелі, 20
-
Садиба, 1896—97
Ш. Руставелі, 22
-
Житловий будинок 1911, в якому проживав Рабинович Л. Н.
Ш. Руставелі, 23
-
Садиба, 1912—13
Ш. Руставелі, 27
-
Садиба, 1907—08
Ш. Руставелі, 29
-
Житловий будинок, 1898—99
Ш. Руставелі, 32
-
Житловий будинок кін. 19 — поч.20ст., в якому проживав Ревуцький А. С.
Ш. Руставелі, 34
-
Житловий будинок, 1903—04р.
Ш. Руставелі, 36
-
Садиба, 1901—02
Ш. Руставелі, 38
-
Житловий будинок, 1902—03
Ш. Руставелі, 9
-
Житловий будинок 1958, в якому проживали Міньківський О. З., Соколов М. О.
Ш. Руставелі,26