Київський водогін
Подальше розширення станції 1896—97 за пропозицією цивільного інж. Г. Шлейфера виходило із необхідності забезпечення міста чистою питною водою з артезіанських свердловин, які було пробурено на березі Дніпра. В період облаштування гранітної набережної (1935—38) станцію реконструйовано, організовано підхід із парадними сходами до колони Магдебурзькому праву. У переддень святкування тисячоліття Хрещення Русі (1988) цю місцевість, яка за легендами пов'язувалася з хрещенням киян, впорядковано, будівлі станції відремонтовано і яскраво пофарбовано. Гранітні сходи поділяють територію станції на дві частини. В північній містяться стримані за архітектурою цегляні споруди першої черги будівництва: старий машинний будинок з двома трикутними щипцями на фасаді (1871—72, пізніше перебудований, призначався для перекачування дніпровської води до фільтрувального басейну верхньої станції під Володимирським узвозом); корпуси водомірної та механічної майстерень (1880-і рр.). Крайній у ряді двоповерховий дерев'яний житловий будинок придбало в 1890-х рр. Київське товариство водопостачання для працівників станції (раніше належав штабс-капітану К. Іванову). Мальовничий за композицією будинок із мезоніном, прикрашений пишним пропиляним різьбленням, є одним з найкращих зразків дерев'яної житлової забудови Києва серед. 19 ст. (перебудований 1878 за проектом арх. А. Геккера), що залишилися.
На південь від сходів містяться новий машинний будинок і корпус над підземним резервуаром. Повне обладнання будинку паровими котлами, насосами і генераторами завершено 1897. Призначався для перекачування артезіанської води до підземного басейну з фільтрами, який був розташований біля підніжжя Володимирської гірки (в урочищі Палестина). Одноповерховий, цегляний, у плані прямокутний будинок переділено поперечною стіною на дві перекриті фермами зали для машинного відділення і кочегарки. Головний, симетричний за композицією фасад фланковано трикутними щипцями. Площини стін ритмічно розчленовано лопатками та контрфорсами, що обмежують поля, які включають великі прорізи з арковими перемичками. У вікнах головного і бічних фасадів збереглися первісні романські за рисунком дерев'яні рами. Будинок, пофарбований у червоний і білий кольори, має ошатний вигляд завдяки пишному цегляному декору: арковим ступінчастим карнизам, накладним фільонкам на лопатках, горизонтальному пояску поребрика.
Являє цінність як один з перших в Україні комплексів міського комунального господарства. Машинна станція зберігається в робочому стані як резервна [618].
Також на цій вулиці
-
Пам'ятне Місце Першої Лінії Електричного Трамваю В Києві 1892
Володимирський узвіз
-
Київська фортеця – Підпірна нижня стіна
Набережне шосе
-
Міст Метро
Набережне шосе
-
Міст Пішохідний на о. Труханів
Набережне шосе
-
Центральна електрична станція Київської міської залізниці, 1901-03, 1907-08
Набережне шосе, 2
-
Пам'ятне Місце Наведення Понтонного Моста Через Дніпро 1943
Набережне шосе. Ліворуч від моста Метро