Дзвіниця, 18—19 ст.
До 1821 на кошти, виділені з царської казни, за проектом арх. А. Меленського споруду відновлено з частковим використанням старих стін. Було розібрано муроване шатро, надбудовано поверх і баню зі шпилем у стилі класицизм. Роботи з оздоблення дзвіниці виконано під керівництвом київських підрядчиків П. Кукуніна та В. Сєрикова. Відбудову проведено з відхиленнями від проекту — у спрощених формах: двоколонний портик на чоловому фасаді замінено рустованими пілястрами, які фланкують арковий проїзд; не відновлено ліплений рельєф «Всевидюче Око» на підбаннику дзвіниці тощо. Надалі здійснювалися, в основному, поточні ремонти, які не привели до істотних змін екстер'єру споруди. Виняток становили капітальний ремонт 1900, коли шпиль дзвіниці було прикрашено позолоченими зірками, та ремонтно-відновлювальні роботи повоєнного періоду (кін. 1940-х — поч. 1950- х рр.), під час яких змінено абриси і пропорції бані та шпиля. До наших днів споруда добре зберегла форми архітектури класицизму, набуті під час реконструкції 1820‑х рр.
Чотириярусна, мурована, тинькована, у плані квадратна, увінчана банею з високим шпилем. У першому ярусі ацентрично на осі схід—захід влаштовано проїзд під циліндричним склепінням. З південного боку від нього — два приміщення для воротарів та сходи на верхні яруси.
Глухі фасади двох нижніх ярусів слабо розчленовано. Пластично найбільш виразний третій — дзвоновий ярус, відкритий з чотирьох боків арковими отворами із замковими каменями. Усі фасади ярусу оформлено двоколонними портиками тосканського ордера з трикутними фронтонами, акцентованими великомірними модульйонами. Отвори огороджено балюстрадами. На наріжжях встановлено декоративні вази. Четвертий ярус вирішено у вигляді високого круглоциліндричного підбанника з чотирма циркульними отворами та здвоєними пілястрами між ними.
Дзвіниця — яскравий зразок культової споруди у стилі класицизм та один із кращих творів арх. А. Меленського [1796].
Також на цій вулиці
-
Київського єпархіального заводу церковних свічок будинок, 1902, 1906-08
Притисько-Микільська, 2
-
Житловий будинок поч. 19 ст., в якому проживав Хомичевський М. В.
Притисько-Микільська, 4
-
Флорівський (Вознесенський) жіночий монастир, 16—20 ст.
Притисько-Микільська, 5
-
Садиба 1728, 1818—20, в якій містилася перша київська аптека, проживала родина Бунге
Притисько-Микільська, 7, 7-б
-
Святих мучеників Флора і Лавра (св. Миколи Mipлiкiйcькoгo) церква («Стара» Трапезна), кін. 17 ст.
Притисько-Микільська, 5
-
Воскресіння Ісуса Христа церква, 1824
Притисько-Микільська, 5
-
Будинок ігумені, 1818—19
Притисько-Микільська, 5
-
Келії, поч. 20 ст. (архіт.) Корпус № 1
Притисько-Микільська, 5
-
Будинок Амосової Н. О. (келії), кін. 1830-х рр.
Притисько-Микільська, 5
-
Келії, 1902 (архіт.) Корпус № 2
Притисько-Микільська, 5
-
Будинок Артинова І., 1809—11
Притисько-Микільська, 5
-
Келії, 1895 (архіт.) Корпус № 4
Притисько-Микільська, 5
-
Вознесіння Господнього собор, 18—19 ст.
Притисько-Микільська, 5
-
Келії, 1822—32 (архіт.) Корпус № 5
Притисько-Микільська, 5
-
Келії, 1827 (архіт.) Корпус № 6
Притисько-Микільська, 5
-
Казанської ікони Пресвятої Богородиці церква, 1841—44
Притисько-Микільська, 5
-
Келії, 1850—60-і рр. (архіт.) Корпус № 8
Притисько-Микільська, 5
-
Келії, 1847, 1890-і рр.
Притисько-Микільська, 5
-
Келії, 1856–59. Корпус № 10
Притисько-Микільська, 5
-
Келії, 1850-і рр. (архіт.) Корпус № 9
Притисько-Микільська, 5
-
«Нова» Трапезна та готель, 1838–39
Притисько-Микільська, 5
-
Огорожа, 1-а пол. 19 ст.
Притисько-Микільська, 5